بازخوانی یک پرونده

   

 بازخوانی یک پرونده

 

جلسه نقد عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی همراه با پخش فیلم   « بازخوانی یک پرونده » در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار گردید.

در جریان هماهنگی این جلسه که  به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار گردید از آقای عباس سلیمی نمین –رئیس دفتر مطالعات تاریخ معاصر ایران – و آقای عبدالله جاسبی –رئیس دانشگاه آزاد – جهت مناظره دعوت به عمل آمد ، که آقای جاسبی از شرکت در مناظره رودررو سرباز زد و حتی از اعزام فردی به عنوان نماینده خود نیز دریغ ورزید.

به علت ممانعت حراست از ورود دانشجویان سایر دانشگاه ها و نیز خبرنگاران به دانشگاه برای شرکت در این مراسم ،جلسه با تاخیر شروع شد. این درحالی است که انجمن اسلامی قبلا مجوز قانونی برای برگزاری این جلسه را دریافت کرده بود.

درابتدای جلسه ، فیلم مستند «بازخوانی یک پرونده» که به شرح چگونگی غصب ملک شخصی آقای هادوی توسط دانشگاه آزاد – آنهم پس از اهداء بخش عمده ای از آن توسط آقای هادوی جهت احداث واحد های دانشگاهی - می پردازد پخش گردید.

سپس آقای سلیمی نمین در غیاب آقای جاسبی –طرف دیگر مناظره – به تشریح پاره ای از تخلفات  مدیریتی دانشگاه آزاد پرداخت.

سلیمی نمین دانشگاه آزاد را شامل دو بخش آشکار و پنهان دانست.بخش آشکار آن همان پذیرش دانشجو و تحصیل علم در قبال پرداخت شهریه و فعالیت های پژوهشی است که البته سرمایه ای برای کشور است.

اما بخش پنهان دانشگاه آزاد یا به اصطلاح «حیات خلوت» بخشی است که به هیچ مرجعی در نظام پاسخگو نیست.

در بخش پنهان افرادی بدون پرداخت شهریه ، امتحان ورودی و حتی گذراندن کلاس ها صاحب مدارک بالای دانشگاهی می شوند و به این طریق ، ارتقاء مدیریتی می یابند.

سلیمی نمین در ادامه، مشکل عمده را مفسده مدیریتی خواند و گفت : وقتی مبلغی کلان در اختیار یک مدیر مادام العمر قرار گیرد، و او دارای امکانات و اختیارات گسترده ای باشد که بتواند با جعل و اهداء مدرک، مسوولین و نزدیکان آنها را به خدمت خود بگیرد، این سبب مفسده بزرگی برای نظام می شود.

این امکانات سبب گسترش دنیاطلبی و گرایش به مادیات در بین مسوولین می شود که به فرمایش امام(ره) و رهبری آفت نظام است.

او درباره واکنش نمایندگان مجلس هفتم به کار شکنی جاسبی در مسیر طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت : نمایندگان مجلس هفتم پس از قرائت گزارش کمیته تحقیق و تفحص مبنی بر کارشکنی در مسیر تحقیق، نامه ای را با 220 امضاء در حمایت از آقای جاسبی و تشکر از خدمات ایشان منتشر کردند!

این مسئله به سبب وامدار شدن بسیاری از نمایندگان مجلس هفتم در طول دوران نمایندگی ایشان رخ داد.

سلیمی نمین ، تخلفات جاسبی را محدود به غصب ملک شخصی آقای هادوی ندانست، و به ذکر مواردی –همراه با ارائه سند – پرداخت که شاکیان دانشگاه آزاد در نقاط مختلف کشور ، خود به جرم ایجاد مزاحمت برای دانشگاه آزاد محکوم گشته اند!

 سلیمی نمین در مورد نحوه برخورد دولت نهم با این قضیه گفت : احمدی نژاد درابتدا سعی در پیگیری برخی تخلفات دانشگاه آزاد را داشت، اما به علت عدم مطالعه دقیق و عدم اطلاع از عمق تخلفات صورت گرفته ، ناکام ماند. اما در مقابل مهره های جاسبی تقویت شدند و تنها در یک مورد اقدام به فرستادن اشخاص تحت امر خود به بدنه دولت شدند. نمونه اخیر آن ، قضیه آقای کردان است که در ازای اخذ کرسی استادی دانشگاه آزاد – با مدرک حقیقی کاردانی – در مقطعی رسانه ملی را به خدمت آقای جاسبی درآورد و جلوی انتشار حقایق در مورد تخلفات دانشگاه آزاد از صدا و سیما را سد کرد.

سلیمی نمین با درخواست از جنبش دانشجویی برای پیگیری پرونده جاسبی ، تاکید کرد: اگر جنبش دانشجویی چهره واقعی جاسبی را پیش ملت نمایان سازد، مهره های وامدار او دیگر جرات حمایت از وی را نخواهند یافت.

سلیمی نمین در پاسخ به سوالی برخورد مستقیم رهبری با این مسئله را مستلزم پرداخت هزینه ای گزاف دانست و تصریح کرد : وقتی هنوز جنبش دانشجویی در ابتدای این مسیر است و افکار عمومی در این خصوص روشن نشده است ، هزینه کردن رهبری نظام در این مسئله به صلاح نیست.

ایشان همچنین خطاب به برخی حاضرین جلسه که وی را با عنوان  دکتر خطاب می کردند گفت در ابتدای انقلاب در یکی از دانشگاه های انگلیس در مقطع دکترا مشغول به تحصیل بوده ، ولی به علت شرکت در تظاهراتی در حمایت از تسخیر لانه جاسوسی اخراج شده است، و البته هنوز آقای جاسبی نیز مدرک دکترا به ایشان اهداء نکرده است!

 

    

نظرات 3 + ارسال نظر
خادمه الامام المهدی(عج) دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:13 ب.ظ http://narjes65.blogfa.com

سلام علیکم
خداقوت
دانشگاه مرکز و مبدا همه ی تحولهاست .
بله ارادت داریم خدمت شما . بنده هم تلنگر را لیک کردم.
یال علی مشهد.

هادی سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:28 ب.ظ

بابا اینقدر خبر انتخاباتی نذارید!

به نقل از رهبری یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:57 ب.ظ

"نباید ما در جمهورى اسلامى کمک کنیم به ایجاد یک طبقه‏ جدید، یک طبقه‏ برخوردارِ اشرافىِ جدید. نباید بگذاریم این کار انجام بگیرد. این هم با دستور و حکم و فرمان حاصل نمی‌شود، با دل، با ایمان، با انگیزه، شدنى است. انسان گاهى اوقات وارد یک می‌دانى می‌شود، پاک وارد می‌شود، لیکن ممکن است خداى نکرده پاک از آنجا بیرون نیاید. انگیزه‏هاى مادى جذابند، خطرناکند. پول چیز خطرناکى است عزیزان من!"

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد